مقلات اسپاتیفای

اسپاتیفای گرین روم چه تفاوتی با کلاب هاوس دارد؟

تفاوت-گرین-روم-اسپاتیفای-با-کلاب-هاوس

اسپاتیفای یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های پخش موسیقی است که امکان دسترسی شما را به کتابخانه آنلاینی مملو از میلیون‌ها قطعه موسیقی و پادکست فراهم می‌کند. با اسپاتیفای در هر زمان که تمایل داشته باشید، می‌توانید به موزیک‌های دلخواه خود در تنوعی از سبک‌های موسیقی و از خواننده‌های مختلف گوش دهید.

این پلتفرم در راستای توسعه اهداف خود برای ارائه امکانات بیشتر به کاربرانش، در سال 2021 برنامه مکالمات صوتی زنده خود را با نام اسپاتیفای گرین روم راه‌اندازی کرد. این برنامه که عملکرد مشابهی مانند شبکه اجتماعی صوتی کلاب هاوس دارد؛ به شما امکان می‌دهد بتوانید در اتاق‌های گفتگو با سایر کاربران به بحث و گفتگو بپردازید.

در راستای این موضوع، ما در این مقاله، قصد داریم توضیحات کاملی در خصوص گرین روم اسپاتیفای، نحوه ایجاد حساب کاربری در آن و تفاوت آن با کلاب هاوس به شما ارائه کنیم.

اسپاتیفای گرین روم چیست؟

معرفی اسپاتیفای گرین روم

معرفی اسپاتیفای گرین روم

اسپاتیفای گرین روم (Spotify Greenroom)، یک شبکه اجتماعی صوتی و از رقبای کلاب هاوس است که توسط اسپاتیفای عرضه شده است. با استفاده از این برنامه، شما می‌توانید با ایجاد اتاق‌های گفتگو یا پیوستن به جلسات بحث و گفتگو، با کاربران دیگر مکالمه صوتی برقرار کنید.

گرین روم اسپاتیفای علاوه بر داشتن ویژگی‌های Clubhouse، گزینه‌های بیشتری برای ضبط اتاق‌های صوتی زنده دارد تا بعداً بتوانید این صوت‌ها را به پادکست تبدیل کنید. همچنین امکان چت با افراد حاضر در اتاق‌های گفتگو نیز وجود دارد.

علاوه بر این، Greenroom یک پلتفرم ایده‌آل برای تولیدکنندگان محتوایی است که می‌خواهند از این طریق کسب درآمد کنند و پادکست‌های تولید شده خود را با تعداد زیادی از مخاطبان این پلتفرم به اشتراک بگذارند.

نحوه دسترسی به گرین روم اسپاتیفای

برای دسترسی به اسپاتیفای گرین روم، بعد از دانلود و نصب اپلیکیشن برنامه که در هر دو نسخه اندروید و ios ارائه شده است و در اپ استورهای معتبر موجود است؛ دو گزینه برای ورود به سیستم در اختیار شما قرار داده می‌شود. شما می‌توانید از اکانت اسپاتیفای خود برای ثبت‌نام در گرین روم اسپاتیفای استفاده کنید. این گزینه دسترسی سریع‌تری برای وارد شدن به Greenroom در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اما اگر اکانت Spotify ندارید، با ایجاد یک حساب کاربری در گرین روم نیز می‌توانید به این پلتفرم وارد شوید. فرآیند ثبت‌نام بسیار ساده است و تنها کافی است نام، تاریخ تولد و تصویر پروفایل خود را در فیلدهای مشخص شده وارد کنید و از طریق آدرس ایمیل خود وارد پلتفرم شوید.

در نهایت، بعد از وارد شدن به برنامه، در مورد علایقتان از شما سؤال می‌شود و در راستای آن، چندین گروه با موضوعات مورد پسندتان به شما پیشنهاد می‌شود. سپس، زمانی که شخصی در یکی از این گروه‌ها یک اتاق گفتگو ایجاد می‌کند، شما می‌توانید به آن بپیوندید و به سخنران یا سخنرانان آن گوش دهید.

برای استفاده از گرین روم می‌توانید با خرید اسپاتیفای پریمیوم در بلو اکانت پیش بروید.

تفاوت اسپاتیفای گرین روم و کلاوب هاوس

اسپاتیفای گرین روم، یک پلتفرم جدید صوتی و اجتماعی است. این برنامه، در حال حاضر به صورت نسخه بتا در دسترس قرار گرفته است. به همین دلیل، ممکن است اشکالات جزئی داشته باشد. به طور کلی، استفاده از این برنامه مشابه شبکه‌های اجتماعی توییتر و کلاب هاوس است. با این حال، گرین روم اسپاتیفای، چندین تفاوت کلیدی با کلاب هاوس دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • برخلاف سایر برنامه‌ها، امکان ضبط مکالمات صوتی در Greenroom وجود دارد.
  • در اسپاتیفای به کاربران این اجازه داده می‌شود تا در حین گوش دادن به مکالمات، با یکدیگر چت کنند.
  • امکان تنظیم اعلان‌ها برای میزبان اتاق‌های گفتگو در هنگام مکالمه صوتی زنده وجود دارد.

موارد مذکور از نقاط مثبت Spotify Greenroom هستند. اما این پلتفرم اجتماعی صوتی، محدودیت‌هایی نیز نسبت به کلاب هاوس دارد که در ادامه آنها را بیان می‌کنیم:

  • برخلاف کلاب هاوس، امکان برقراری ارتباط با لیست مخاطبین موجود در برنامه گرین روم وجود ندارد. شما بایستی برای برقراری ارتباط در این پلتفرم به دنبال دوستان یا پروفایل‌های مورد نظرتان بگردید.
  • امکان ادغام گرین روم با برنامه Spotify وجود ندارد و برای دسترسی به آن بایستی برنامه گرین روم را جداگانه نصب کنید.
  • اتاق‌های گفتگوی صوتی گرین روم اسپاتیفای کمی باگ دارند.
  • عملکرد جستجو در اسپاتیفای یکپارچه و بهینه نیست.

معنی جم در گرین روم چه می‌باشد؟

جم در برنامه اسپاتیفای گرین روم، همان نظر مثبت یا رأی موافق است. در جلسات مکالمه صوتی، زمانی که شخص سخنران به مطلبی اشاره می‌کند که شما نیز با او موافق هستید یا صحبت‌هایش را می‌پسندید، می‌توانید به او یک Gem بدهید. برای دادن جم می‌توانید روی تصویر پروفایل او، دو بار کلیک کنید.

به طور کلی، نماد جم در طول بحث و گفتگو در زیر تصویر پروفایل گوینده نشان داده می‌شود. برخلاف اتاق‌های صوتی زنده فیسبوک، ویژگی جم در گرین روم اسپاتیفای رایگان است و شما می‌توانید در هر 30 ثانیه تا 2 جم به شخص گوینده بدهید.

شما همچنین می‌توانید کل جم‌هایی که شخص سخنران به دست آورده است را با وارد شدن به جزئیات پروفایل او مشاهده کنید.

جمع‌بندی

اسپاتیفای گرین روم، پلتفرمی است که در آن می‌توانید با ایجاد اتاق‌های گفتگو با سایر کاربران و شنوندگان حاضر در اتاق به گفتگوی صوتی زنده بپردازید. این برنامه، همچنین پشتوانه‌ای برای تولیدکنندگان محتوا است؛ که با استفاده از امکانات آن می‌توانند برای ضبط و آپلود محتوای خود در اسپاتیفای اقدام کنند و از این راه به کسب درآمد برسند.

سؤالات متداول

  • گرین روم اسپاتیفای برای چیست؟ کاربران با استفاده از این پلتفرم می‌توانند در کانال‌هایی موسوم به اتاق گفتگو با یکدیگر در مورد مسائل مورد علاقه خود مکالمه صوتی زنده داشته باشند.
  • آیا برای دسترسی به اسپاتیفای گرین روم نیاز به دعوت‌نامه داریم؟ خیر. برای استفاده از امکانات این پلتفرم تنها کافی است با اکانت اسپاتیفای خود یا با ایجاد حساب کاربری جدید، وارد پلتفرم شوید.
  • مزیت رقابتی گرین روم اسپاتیفای چیست؟ گرین روم علاوه بر ارائه امکاناتی مشابه سایر رسانه‌های اجتماعی صوتی، قابلیت چت لایو و ضبط مکالمات صوتی را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *