محتوای آموزشی

صفر تا صد کسب درآمد از یوتیوب در ایران

چطور در یوتیوب درآمد داشته باشیم؟

یوتیوب می‌تواند معدن طلا باشد، تنها به شرطی که فوت‌وفن کسب درآمد از یوتیوب را بدانید. حدود ۵ میلیارد کاربر در شبکه‌های مجازی فعال هستند یک دوم این کاربران در یوتیوب فعالیت دارند. این افراد روزانه ساعت‌ها ویدئو را در این پلتفرم تماشا می‌کنند و با این کار موجب کسب درآمد یوتیوبرها می‌شوند. با این وجود، عملی کردن این کسب درآمد و به خصوص در ایران، به همین راحتی‌ها نیست؛ بلکه باید از نکات مهمی آگاه باشید. در ادامه صفر تا صد کسب درآمد از یوتیوب در ایران را برای شما شرح خواهیم داد.

 

چطور در یوتیوب درآمد داشته باشیم؟

چطور در یوتیوب درآمد داشته باشیم؟1

در پاسخ به چطور در یوتیوب درآمد داشته باشیم؟ می‌توانیم روش‌های مختلفی را به شما پیشنهاد کنیم که اغلب یوتیوبرهای ایران

ی از آن‌ها استفاده می‌کنند. دنبال کردن این روش‌ها تنها یک مسیر ساده و هموار نیست؛ پیش از آن باید از داشتن چند مشخصه مهم در اکانت یوتیوب خود مطمئن شوید. این مشخصه‌ها چنین مواردی را شامل می‌شوند:

  1. چنل یوتیوب خود را سروسامان دهید: پیشنهاد می‌کنیم برای محتواهای خود در یوتیوب تم انتخاب کنید، دیسکریبشن‌های باکیفیت بنویسید و محتوا را قبل از آپلود ادیت کنید.
  2. موضوع فعالیت خود را انتخاب کنید: در یک زمینه خاص فعالیت کنید و فعالیتی منظم و منسجم داشته باشید. این کار باعث می‌شود سابسکرایبر وفادار به دست آورید که بعدها در کسب درآمد کمک شایانی خواهد کرد.
  3. کیفیت محتوا را افزایش دهید: نه تنها از نظر کیفیت تصویر و فیلم‌برداری، بلکه از لحاظ یونیک بودن محتوا هم کیفیت آن را افزایش دهید.
  4. ایده‌پردازی کنید: از ایده‌های جدید و متفاوت استفاده کنید. محتواهای کپی و تکراری امکان دریافت اخطار یا استرایک یوتیوب را افزایش می‌دهند و این مسئله در درآمدزایی شما تأثیر منفی خواهد گذاشت.
  5. درباره روش کسب درآمد خود تصمیم بگیرید: پس از آماده کردن چنل با ۴ روش بالا برای کسب درآمد از یوتیوب، بهترین روش مناسب خود را انتخاب کنید. انواع روش‌های درآمدزایی از یوتیوب را در ادامه معرفی می‌کنیم.

روش های کسب درامد از یوتیوب

راه‌های مختلفی برای کسب درامد از یوتیوب وجود دارند. هیچ راهی را نمی‌توانیم نسبت به راه دیگر آسان‌تر بدانیم چراکه کسب درامد از این پلتفرم برای بسیاری از تازه‌کاران کاری چالش برانگیز است. البته با توجه به نوع تولید محتوا، فعالیت و مهارت خود می‌توانید یکی از این انواع روش‌ها را انتخاب کنید و با استمراری در آن به موفقیت و نتیجه دلخواه دست پیدا کنید:

روش اول؛ درآمدزایی از برنامه یوتیوب پارتنر

بی‌شک عضو شدن در YouTube Partner Program یا YPP روشی است که بسیاری از یوتیوبرهای معروف را به درآمدزایی رسانده است. این روش برای کسب درآمد دلاری بسیار مناسب است و تنها باید شرایط آن را فراهم کنید.

به طور خلاصه، یوتیوب پارتنر برنامه‌ای است که با عضو شدن در آن می‌توانید از طریق پخش ادز یا تبلیغات گوگل پس یا پیش از محتوای خود به کسب درآمد از یوتیوب در ایران برسید. برای عضو شدن در این برنامه باید از این شرایط برخوردار باشید:

  • تولید محتوای اد-فرندلی(محتوایی که از نظر اخلاقی مشکلی نداشته باشد، برای مثال عدم انتشار محتوایی دارای کلمات نامناسب، محتوای خشونت‌آمیز، محتوای توهین‌آمیز و غیره.)
  • داشتن حداقل ۱۰۰۰ سابسکرایبر
  • داشتن حداقل ۴۰۰۰ واچ‌تایم
  • داشتن اکانت گوگل ادسنس
  • نداشتن استرایک یوتیوب
  • فعال بودن احراز هویت دومرحله‌ای

روش دوم؛ تولید محتوای آموزشی

بخش زیادی از کاربران فعال در یوتیوب از این پلتفرم با هدف یادگیری استفاده می‌کنند. اگر در حوزه خاصی تخصص دارید و از توانایی تدریس برخوردار هستید، از این فرصت برای کسب درامد از یوتیوب استفاده کنید. با تکنیک خاص خود شروع به تولید ویدئوهای آموزشی کنید و با انتشار آن‌ها و جذب مخاطب به درآمدزایی برسید.

روش سوم؛ فروش محصول

اگر دقت کرده باشید، امروزه حتی بسیاری از هنرمندان معروف هم در ویدئوهای فضای مجازی و چنل یوتیوب محصولات خود را تبلیغ می‌کنند. شما هم می‌توانید برای کسب درآمد از این پلتفرم علاوه‌بر دنبال کردن فعالیت دلخواه خود، محصولاتی را هم به فروش برسانید. می‌توانید در قسمت دیسکریبشن پست به این محصولات لینک دهید و امکان خرید آسان را برای مخاطبین فراهم کنید.

روش چهارم؛ درآمد از اسپانسرشیپ

خودتان محصولی برای فروش ندارید؟ اسپانسر جذب کنید. وابسته به تعداد بازدیدکنندگان و سابسکرایبر چنل یوتیوب شما، می‌توانید درآمد قابل‌توجهی از این طریق داشته باشید. روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارند. دو شیوه آن به این شرح هستند:

  1. می‌توانید بخش کوتاهی از محتوای خود را به معرفی و تبلیغ اسپانسر اختصاص دهید.
  2. می‌توانید محتوایی مخصوص برای آن تولید کنید. برای مثال اگر در زمینه میکاپ فعالیت دارید، یک ویدئو اختصاصی برای آرایش با محصولات برند اسپانسر خود تولید کنید.

روش پنجم؛ درآمدزایی از بازدیدها

در آخر، بهترین و رایج‌ترین مورد از روش های کسب درآمد از یوتیوب درآمدزایی از بازدیدها است. به این معنا که به تعداد ویوهای هر ویدئو خود از یوتیوب درآمد دلاری دریافت کنید. البته اگر یک کاربر با اکانت پرمیوم یوتیوب از محتوای شما بازدید کند، بخش کوچکی از هزینه اشتراک آن هم به صورت خودکار سهم شما خواهد شد. برای این کار باید محتواهای محبوب و جذابی را در این پلتفرم منتشر کنید تا ویو بگیرید. ویژگی‌های این نوع محتواها را در ادامه شرح می‌دهیم.

ویژگی محتواهای محبوب در یوتیوب

ویژگی محتواهای محبوب در یوتیوب

به طور کلی اغلب محتواهای محبوب در یوتیوب دارای چنین ویژگی‌هایی هستند:

  • شروع طوفانی محتوا و جلب توجه مخاطب
  • محتوای مفید، آموزشی، الهام‌بخش و جذاب
  • تولید محتوا با موضوعات ترند
  • انجام چالش‌های پرطرفدار
  • کیفیت بالا
  • مقدمه و تایتل کوتاه
  • موزیک پس‌زمینه جذاب
  • کیفیت صدای عالی
  • مختصر و اجمالی بودن زمان ویدئو
  • تولید محتوا در زمینه نیاز و علاقه مخاطبین
  • جذابیت ظاهر و استایل اکانت یوتیوب

برای خرید اکانت یوتیوب پریمیوم در بلو اکانت از اینجا اقدام کنید.

قوانین یوتیوب برای کسب درآمد را بدانید!

درست مانند هر پلتفرم و فعالیت دیگری از جمله بلو اکانت، یوتیوب هم برای فعالیت و درآمدزایی تعدادی قوانین مهم دارد. به تعدادی از این قوانین در بخش یوتیوب پارتنر اشاره کردیم. در مجموع سیاست و قانون این پلتفرم برای کسب درآمد به این شرح است:

  • حداقل ۱۰۰۰ سابسکرایبر
  • رعایت قوانین یوتیوب
  • عدم دریافت استرایک
  • حداقل ۴۰۰۰ ساعت واچ‌تایم در ۱۲ ماه اخیر
  • موقعیت جغرافیایی تحت پوشش YPP
  • اکانت گوگل ادسنس متصل
  • کپی رایت و کپی نبودن محتوا

جمع بندی

در این مطلب هر آنچه که باید در خصوص کسب درامد از یوتیوب بدانید را با جزئیات شرح دادیم. می‌توانید از نکات مربوط به ویژگی‌های محتوای محبوب در یوتیوب استفاده کنید و سپس با یکی از انواع روش‌های کسب درآمد به درآمدزایی برسید.

سؤالات متداول

  1. کسب درامد از یوتیوب چگونه است؟ با استفاده از تبلیغات، فروش محصول و تعداد بازدیدها می‌توانید به کسب درآمد برسید.
  2. چگونه از یوتیوب در ایران کسب درآمد کنیم؟ تولید محتوای آموزشی، جذب اسپانسر و فروش محصول از بهترین روش‌ها هستند.
  3. قوانین یوتیوب برای کسب درامد چیست؟ داشتن اکانت ادسنس، نداشتن استرایک، ۱۰۰۰ سابسکرایبر و ۴۰۰۰ واچ‌تایم مهمترین قوانین هستند.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *