مقلات اسپاتیفای

چگونه در اسپاتیفای استریم بزنیم؟

استریم در اسپاتیفای

چگونه در اسپاتیفای استریم بزنیم؟

Spotify یکی از پرطرفدارترین سرویس‌های پخش موسیقی دیجیتال، پادکست و ویدئو است که مجموعه‌ای متنوع از میلیون‌ها آهنگ و محتوای شنیداری را از سراسر جهان در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

دنبال آلبوم‌های کلاسیک و قدیمی یک خواننده گمنام می‌گردید؟

آلبوم جدید خواننده محبوبتان به زودی منتشر می‌شود و دوست دارید به همه ترک‌ها داغ داغ گوش دهید؟

«اسپاتیفای همیشه جوابه!»

استریم در اسپاتیفای

 

قابلیت‌های اصلی اسپاتیفای از جمله پخش آهنگ، دنبال‌ کردن خوانندگان و گوش دادن به پادکست کاملا رایگان هستند؛ اما می‌توانید اکانت خود را به اسپاتیفای پرمیوم نیز ارتقا دهید و تجربه‌ای فوق‌العاده را از همراهی با موسیقی رقم بزنید.

پخش آهنگ در اسپاتیفای با اصلاح استریم شناخته می‌شود که به معنای جریان است. در واقع شما با هر بار لمس گزینه Play در این پلتفرم، جریانی از قوانین و الگوها را فعال می‌کنید که در نهایت تصورتان را از گوش دادن به موسیقی برای همیشه تغییر می‌دهد‌. با ما همراه باشید تا با سرزمین عجایب اسپاتیفای بیشتر آشنا شویم.

اسپاتیفای چه قابلیت‌هایی دارد؟

پلتفرم Spotify، یک سرویس پخش موسیقی با فهرستی شامل بیش از صد میلیون آهنگ و مجموعه‌ای از برنامه‌های ویژه‌ی دسکتاپ، موبایل و دستگاه‌های هوشمند است. کیفیت پخش در این پلتفرم، از مرز 320 کیلوبایت بر ثانیه نیز عبور می‌کند و در سطحی بالاتر از آمازون‌موزیک و پاندورا قرار می‌گیرد.

  • حساب‌های کاربری متنوع

اکانت‌های اسپاتیفای در دو گروه رایگان و پرمیوم ارائه می‌شوند.

برای استفاده از اشتراک رایگان اسپاتیفای نیازی به پرداخت هزینه نیست، هرچند شما را با محدودیت‌هایی مواجه می‌کند. اگر از طریق تلفن همراه به این سرویس متصل شوید، انواع مختلفی از پلی‌لیست‌ها در اختیارتان قرار می‌گیرد اما به ترک‌ها به صورت جداگانه دسترسی ندارید؛ مثلا می‌توانید چندین بار در حالت شافل یا پخش رندوم، به آلبوم جدید خواننده محبوب‌تان گوش دهید، اما اگر قطعه به خصوصی توجهتان را جلب کرد، قابلیت بازگشت به عقب برای شما فعال نیست. تعداد دفعاتی که می‌توانید ترک‌های یک پلی‌لیست را رد کنید نیز سقف مشخصی دارد و به گزینه دانلود آهنگ‌ها و پخش موسیقی در حالت آفلاین دسترسی نخواهید داشت.

اشتراک اسپاتیفای پرمیوم، محصول پرچم‌دار این کمپانی است که با ویژگی‌های فوق‌العاده‌اش، شما را به وجد می‌آورد. برای برخورداری از این اشتراک باید ماهانه حدود ۱۲ دلار (۱۲ پوند یا ۱۴ دلار استرالیا) بپردازید. با اسپاتیفای پرمیوم به صورت نامحدود به تمامی ترک‌ها، آلبوم‌ها، پلی‌لیست‌ها و پادکست‌های سراسر جهان دسترسی خواهید داشت‌. می‌توانید با ترک‌های محبوبتان پلی‌لیست‌های اختصاصی بسازید و در اکانت خود ذخیره کنید. هنگام استریم در اسپاتیفای، آگهی‌های تبلیغاتی حواستان را پرت نمی‌کند و همواره از جریان بی‌وقفه‌ای از موسیقی‌ لذت خواهید برد. اسپاتیفای پرمیوم امکانی را فراهم می‌کند تا پلی‌لیست‌ها و قطعات مدنظرتان را دانلود کنید و در حالت آفلاین، هنگام پیاده‌روی، مسافرت جاده‌ای، ورزش و.‌.. به‌ آن‌ها گوش دهید. به خاطر داشته باشید که کیفیت صدای اسپاتیفای از ۳۲۰ کیلوبایت در ثانیه نیز فراتر می‌رود و در رقابتی ویژه، Apple Music را پشت سر می‌گذارد.

اسپاتیفای پرمیوم همچنین محصولی تحت عنوان اشتراک خانوادگی یا family دارد که به ازای پرداخت هزینه‌ای معادل ۲۰ دلار در ماه، همزمان شش حساب پرمیوم را به شما عرضه می‌کند. به هر یک از این شش نفر اکانت ویژه‌ای اختصاص می‌یابد؛ بنابراین پلی‌لیست «موسیقی سنتی» پدر خانواده با پلی‌لیست «KPOP به وقت تابستان» فرزندش تداخلی پیدا نخواهد کرد.

اما برگ برنده اسپاتیفای، فهرست وسیع و تمام و کمالی است که از قطعات موسیقی سراسر جهان ارائه می‌دهد؛ تا جایی که می‌توان گفت اگر ترکی در اسپاتیفای وجود نداشته باشد، به احتمال زیاد در هیچ بستر آنلاین دیگری نیز پیدا نخواهد شد.

طراحی ساده اما کاربردی

در برنامه‌های دسکتاپ و موبایل اسپاتیفای سه بخش اصلی وجود دارد: صفحه اصلی یا Home، جستجو یا Search و کتابخانه یا Library.

اسپاتیفای موبایل این گزینه‌ها را در پایین صفحه نمایش می‌دهد اما در اسپاتیفای دسکتاپ، آیکون‌ها در سمت چپ حاشیه بالایی صفحه قرار دارند. اسپاتیفای دسکتاپ همچنین آپشن‌های ویژه‌ای ازجمله دسترسی به دوستان، پلی‌لیست‌ها و کتاب‌ها را از طریق حاشیه پایینی صفحه در اختیار کاربران می‌گذارد. آیکون Friends که پلی‌لیست‌های موردعلاقه دوستان فیس‌بوکی‌تان را به شما معرفی می‌کند، هنوز به اسپاتیفای موبایل اضافه نشده است؛ اما Spotify در تلاش است تا ویژگی مشابهی به نام Community را برای طرفداران موبایل نیز توسعه دهد.

در صفحه اصلی پلتفرم اسپاتیفای معمولا گروهی از پلی‌لیست‌ها دیده می‌شوند که شامل موارد زیر است:

۱) پلی‌لیست‌ها و ترک‌هایی که اخیرا پخش کرده‌اید،

۲) میکس‌های پیشنهادی از خوانندگان و گروه‌هایی که دنبال می‌کنید،

۳) میکس‌های پیشنهادی از ژانر محبوبتان،

۴) پلی‌لیست‌های «Made for you» که هوش مصنوعی اسپاتیفای به طور ویژه براساس تاریخچه پخش شما طراحی می‌کند.

لاوه بر این هربار که آهنگی را پلی می‌کنید، اسپاتیفای در لحظه مجموعه‌ای از ترک‌های مشابه را تدارک می‌بیند تا در موقعیت‌های مختلف، به جریان منحصر به فردی از موسیقی متناسب دسترسی داشته باشید و با استریم در اسپاتیفای خاطره‌ بسازید.

در این میان اگر آهنگی توجهتان را جلب کرد، می‌توانید با لمس دکمه همبرگر (Hamburger button) یا راست‌کلیک در پلتفرم دسکتاپ، به اطلاعات بیشتری دست یابید، و با لایک کردن، آن را به کتابخانه خود اضافه کنید. این آهنگ‌ها به‌طور خودکار در لیست «پسندیده‌ها» قرار می‌گیرند، اما می‌توانید آن‌ها را براساس ژانر در پلی‌لیست‌های مختلف نیز دسته‌بندی کنید.

گزینه جستجو یا Search مسئول پیدا کردن آهنگ‌ها، آلبوم‌ها، هنرمندان، پادکست‌ها، کتاب‌های صوتی و پلی‌‌لیست‌ها است. و آخرین گزینه، کلکسیون موسیقی شما در Spotify به شمار می‌رود که کتابخانه یا Library نام دارد. می‌توانید صدها و هزاران پلی‌لیست از ژانرها و خوانندگان مختلف را در این  کتابخانه و در گروه‌های جداگانه دسته‌بندی کنید.

به خاطر داشته باشید که برای دسترسی به جدیدترین قابلیت‌های اسپاتیفای، همواره از آخرین آپدیت‌های اپلیکیشن استفاده کنید.

فراتر از موسیقی

وقتی صحبت از پادکست به میان می‌آید باید اسپاتیفای را به عنوان یکی از قطب‌های اصلی این حوزه به رسمیت شناخت. یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب این پلتفرم، فهرست گسترده‌ای است که از کتاب‌های صوتی با صدای حرفه‌ای‌ترین گویندگان ارائه می‌دهد.

اتصال راحت و بی‌دردسر

یکی از بزرگ‌ترین مزایای اسپاتیفای، سازگاری و انعطاف‌پذیری فوق‌العاده آن با اسپیکرها است‌. این پلتفرم تقریبا با تمامی دستگاه‌های پخش‌کننده به خوبی جفت می‌شود و با انواع دستیارهای صوتی نیز هماهنگ است.

اغراق نیست اگر بگوییم Spotify Connect که به کمک WiFi، تلفن همراه شما را به اسپیکرهای مختلف وصل می‌کند، به زودی محبوبیت بلوتوث را به خطر می‌اندازد. بزرگ‌ترین برتری Spotify Connect نسبت به بلوتوث، قدرت اتصال قوی‌تر آن است‌‌. اتصال اسپاتیفای به‌ندرت قطع می‌شود و به دلیل پهنای باند گسترده‌تر کیفیت صدای بهتری را ارائه می‌دهد و برد بسیار بیشتری دارد. برای فعال کردن این قابلیت، کافی است نماد بلندگو را در پایین صفحه انتخاب کنید تا لیستی از بلندگوها، نوارهای صوتی و گیرنده‌های AV سازگار با Spotify Connect به نمایش درآید و تجربه‌ای جذاب از استریم در اسپاتیفای را برای شما رقم بزند.

اسپاتیفای و طرفداران کی‌پاپ

موسیقی پاپ کره‌ای یا به اصلاح KPOP، این روزها یکی از تاثیرگذارترین جریان‌های موسیقی در جامعه جهانی است و دنبال‌کنندگان پروپاقرص خود را دارد. نکته مهم این است که هنرمندان پاپ کره‌ای برای درخشش‌ در

چارت‌های جهانی، از جمله بیلبورد HOT 100، ابتدا باید چارت‌های اسپاتیفای را به تصاحب درآورند. و به همین خاطر، اسپاتیفای به عنوان پرطرفدارترین پلتفرم استریم موسیقی در میان کیپاپرها شناخته می‌شود‌‌. اگر فکر می‌کنید، برای کمک به آرتیست محبوبتان کافی است وارد اسپاتیفای شوید و گزینه پلی را لمس کنید، سخت در اشتباهید! استریم در اسپاتیفای از الگوریتم‌های ویژه‌ای پیروی می‌کند که اگر با آن آشنایی نداشته باشید، در محاسبات جای نمی‌گیرید.

قوانین استریم در اسپاتیفای

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، استریم به زبان ساده، همان پخش آهنگ در اسپاتیفای است. الگوی محاسبه استریم در این پلتفرم برای هر حساب کاربری منحصر‌به‌فرد است؛ اما براساس یک قانون کلی اگر شنونده یک ترک را چندین بار پخش کند، به تعداد کلی استریم‌های آن کمک خواهد کرد. فراموش نکنید که اسپاتیفای بین استریم اکانت‌های رایگان و اکانت‌های پرمیوم تفاوت ویژه‌ای قائل می‌شود و کاربران پرمیوم در محاسبات کلی، جایگاه بالاتری دارند.

شمارش استریم در اسپاتیفای چگونه انجام می‌شود؟

اسپاتیفای از یک الگوریتم پیچیده برای ردیابی و اندازه‌گیری دقیق استریم‌ها استفاده می‌کند. هرچند که این کمپانی هیچ‌وقت جزئیات دقیق قوانین استریم را فاش نمی‌کند، مشخص است که عوامل مختلفی مانند مدت زمان پخش آهنگ و درگیری شنونده با آن قطعه را در نظر می‌گیرد. یکی از اجزای الگوریتم اسپاتیفای، قانون ۳۰ ثانیه است؛ براساس این قانون تنها در صورتی که شنونده حداقل ۳۰ ثانیه از آهنگ را پخش کرده باشد، استریم آن محاسبه خواهد شد. اسپاتیفای همچنین به موقعیت جغرافیایی شنونده نیز توجه می‌کند و با تجزیه و تحلیل اولویت‌های منطقه‌ای، ترک‌های پرطرفدار در هر کشور را دسته‌بندی و به کاربران معرفی می‌کند. یکی از موثرترین ریجن‌ها یا مناطق برای استریم در اسپاتیفای آمریکا است؛  لوکیشنی که در چارت‌های بیلبورد نیز نقش ویژه‌ای دارد. بنابراین فراموش نکنید که اولا باید لوکیشن VPN و ریجن اسپاتیفای شما یکسان باشد، و دوم هم سعی کنید از اکانت پرمیوم با ریجن آمریکا برای استریم استفاده کنید.

یکی دیگر از مواردی که در الگوریتم اسپاتیفای موثر است، تعداد دفعاتی است که آهنگ تکرار یا رد شده است. پس برای اطمینان از صحت استریم خود، از پلی‌لیست‌های معتبر و پرطرفدار کمک بگیرید.

نقش اتصال به اینترنت در استریم

استریم در اسپاتیفای بدون اتصال به اینترنت پایدار، آب در هاون کوبیدن است. اگر حین پخش آهنگ‌ها، اینترنت دچار اختلال شود، دانلود پلی‌لیست‌ها به مشکل می‌خورد، قانون ۳۰ ثانیه رعایت نمی‌شود و در نتیجه استریم شما نیز محاسبه نخواهد شد. بنابراین به خاطر داشته باشید که داشتن اینترنت پرسرعت و VPN قدرتمند از اصلی‌ترین ضروریات استریم در اسپاتیفای است. Windscribe یکی از بهترین VPNها برای کار با اسپاتیفای است که در میان کی‌پاپرها نیز طرفداران زیادی دارد.

تاثیر نوع دستگاه در استریم

پلتفرم اسپاتیفای در طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها از جمله گوشی‌ها و بلندگوهای هوشمند، تبلت‌ها و رایانه‌ها قابل اجراست. با این حال، نوع دستگاه نیز بر تعداد استریم‌ها تاثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، استریم از طریق موبایل نسبت به ایرپاد ارزش بیشتری دارد؛ چرا که چندین نفر می‌توانند به صورت همزمان با یک موبایل به موسیقی گوش بدهند اما ایرپاد صرفا برای استفاده یک کاربر طراحی شده است. به خاطر داشته باشید که با هر دستگاه فقط می‌توانید یک اکانت اسپاتیفای داشته باشید، بنابراین اگر می‌خواهید از طریق اکانت‌های مختلف استریم کنید، باید از دستگاه‌های متفاوتی کمک بگیرید.

چگونه در اسپاتیفای استریم بزنیم؟

چه استریم‌هایی حذف می‌شوند؟

استریم‌های تکراری یک جنبه جالب از سیستم شمارش اسپاتیفای هستند. الگوریتم‌های اسپاتیفای صرفا به تعداد کل استریم‌ها تکیه ندارد، بلکه تعداد دفعات تکرار یک آهنگ نیز اندازه‌گیری می‌شود.

هنگامی که شنونده آهنگی را بلافاصله پس از اتمام پخش تکرار می‌کند، جریان جدیدی را شکل می‌دهد که به تعداد کلی استریم کمک می‌کند. استریم تکراری همچنین می‌تواند روی رنکینگ آرتیست در پلی‌لیست‌‌های ویژه اسپاتیفای مثل Discover Weekly و Release Radar هم تاثیر بگذارد.

از سمت دیگر، اسپاتیفای برای جلوگیری از هرگونه تقلب در چارت‌ها، شدیدا نسبت به رفتارهای ربات‌مانند حساسیت به خرج می‌دهد. به عنوان مثال اگر یک آهنگ را صرفا روی حالت تکرار (Repeat) بگذارید، اگر یک آهنگ در پلی‌لیست شما با الگوی ثابتی تکرار شود (مثلا هر سه ترک یک‌بار)، اگر در یک پلی‌لیست طولانی هیچ ترکی را رد نکنید یا برعکس به هیچ ترکی بیش از ۳۰ ثانیه گوش ندهید، به عنوان ربات شناخته می‌شوید و استریم‌هایتان بلاک خواهند شد. بنابراین سعی کنید هنگام گوش دادن به موسیقی، با قطعات اینترکشن و ارتباط مناسب برقرار کنید.

فوت‌های کوزه‌گری استریم در اسپاتیفای

حالا که به اندازه کافی با چارچوب و ویژگی‌های اسپاتیفای آشنا شده‌اید خوب است که به این چند نکته جزئی نیز توجه داشته باشید تا نه تنها از دنبال کردن موسیقی‌های باکیفیت لذت ببرید، بلکه به موفقیت آرتیست‌های موردعلاقه خود نیز کمک کنید.

۱) وارد تنظیمات شوید و گزینه‌های Autoplay و Automix را غیرفعال کنید.

۲) پلی‌لیست‌ها را روی حالت Shuffle و ترک‌ها را روی حالت loop یا Repeat قرار ندهید.

) هنگام گوش دادن به موسیقی، Volume را حداقل روی ۵۰٪ تنظیم کنید.

۴) ترجیحا از اکانت پرمیوم استفاده کنید.

از کجا می‌توانیم اسپاتیفای پرمیوم تهیه کنیم؟

فرقی نمی‌کند که موسیقی را به صورت حرفه‌ای دنبال کنید یا صرفا برای وقت گذراندن سراغ آن بروید، فرقی نمی‌کند طرفدار موسیقی کلاسیک، سنتی و‌‌ فولکور باشید یا قطعات پاپ، متال و راک مدرن را دنبال کنید، در هر حالت اسپاتیفای پرمیوم یک خرید ارزشمند است. این پلتفرم به ازای قیمتی مناسب، مجموعه‌ای بی‌نظیر از موسیقی متنوع، باکیفیت و کاملا مطابق با سلیقه شخصی شما را ارائه می‌دهد، که چه در حالت آنلاین و چه زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید، در دسترس‌تان است.

بلو اسپاتیفای یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای ایرانی است که انواع متنوعی از اشتراک‌های پرمیوم این پلتفرم را با بهترین ریجن در اختیار شما می‌گذارد.

تیم حرفه‌ای بلو اسپاتیفای برای اولین بار در ایران، امکانی را فراهم کرده‌اند تا صرفا با چند کلیک ساده و در کمتر از یک دقیقه اکانت اسپاتیفای پرمیوم شما فعال شود. اگر کیپاپر باشید، این احتمالا هیجان‌انگیز‌ترین خبری است که امروز شنیده‌اید!

یک نظر در “چگونه در اسپاتیفای استریم بزنیم؟

  1. Kimmaris گفت:

    اگه مومنت اومدی بزن لایکو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *